Dit lokale lydmiljø

Eleverne skal undersøge, hvordan lydmiljøet er i løbet af deres egen hverdag. Forløbet foregår i samarbejde med Eriksholm Research Centre.
Mur med bolden

Eleverne skal gennem en række opgaver og et besøg på en virksomhed undersøge fremtidens mønstre i murværk og designe deres egen løsning til en boldmur i skolegården.
Byg med træ

Eleverne skal gennem en opgave og et besøg på en virksomhed designe et halvtag til skolen, hvor deres cykler kan stå i læ.
Funky furniture

Eleverne skal udvikle løsninger på, hvordan vi imødekommer udfordringen med brug-og-smid-væk-kulturen. De skal undersøge, hvordan materialevalg og design kan være med til at understøtte en bæredygtig produktion.
Fremtidens bil

Eleverne skal gennem en række opgaver og et besøg på en virksomhed undersøge, hvilken biltype og finansiering der passer til deres families behov samt bilens klimapåvirkning.
Byg bæredygtigt

Eleverne skal gennem en række opgaver og et besøg på en virksomhed undersøge fremtidens bæredygtige byggetrends.
Hold skibet sejlende

Eleverne skal undersøge forskellige udfordringer, der alle løses af eksperter i de mange virksomheder i den maritime branche.
3D-print i et isoleret miljø

Eleverne skal designe og 3D-printe et objekt, der kan bruges i et isoleret miljø med begrænsede ressourcer. Forløbet er omsat fra et af de forsøg, som astronaut Andreas Mogensen har udført på Den Internationale Rumstation.
Det ideelle astronautteam

Eleverne skal måle på deres kroppe og håndtere etiske dilemmaer om grænser for brug af data om vores kroppe. Forløbet er omsat fra et af de forsøg, som astronaut Andreas Mogensen har udført på Den Internationale Rumstation.
Naturfagsmaraton Bootcamp

Bootcampen er en spændende og aktiv dag, hvor dine elever skal løse en udfordring. Der vil være to workshops med hver sin udfordring.
Marsvandring

Dine elever skal på Marsvandring med rumdragter og hjelme og styre små teknologier, der kan indsamle prøver på Mars.