Science Day hos Topsoe

Hvordan kan vi løse de globale udfordringer, og hvilke egenskaber kan være vigtige, når vi arbejder med at løse verdens sværeste problemer gennem grøn omstilling?
Science Day hos Sukkertoppen Gymnasium 2. oktober

Hvordan kan vi blive klogere på naturen ved hjælp af teknologi, og hvorfor skal vi overhovedet det? Hos Sukkertoppen bliver I klogere på naturen ved hjælp af mikroskoper og elektroniske målere.
Science Day hos Midtbyens Gymnasium

Hvilke værktøjer bruger man i medievidenskaben til at producere feeds til sociale medier? Kom og prøv de informationsteknologiske værktøjer, når I skal lave jeres egen medieproduktion.
Science Day hos Sydkysten Gymnasium

Hvordan arbejder en retsmediciner? Hvordan og med hvilke værktøjer og fremgangsmåder kan man fastslå dødsårsagen hos et offer for en kriminel handling?
Science Day hos Københavns Mediegymnasium

Hvordan kan man kombinere design og kreativitet med IT og programmering? Kan I udvikle, designe og programmere jeres eget bevægelige digitale logo?
Science Day hos Frederiksberg Forsyning

Hvordan arbejder man med vand og klimatilpasning og skaber en bæredygtig by? Hør om vores arbejde, og kom med ud at se på byen.
Science Day hos DTU Engineering Technology

Vi skal bygge, laserskære og flyve med raketter
Science Day på Aarhus Universitet – Fysik og Astronomi

Hvad kan en karrierevej inden for fysik og astronomi kan føre til?
Mød studerende og forskere, der arbejder med fysik og astronomi.
Science Day Underviser LINK
4. – 10. klasse og gymnasiet Én dag med besøg på virksomhed, uddannelsesinstitution, organisation eller science center Rollemodeller, workshops og inspiration Fokus på mangfoldighed
Science Day – Lærer 3
Gode rollemodeller, der var autentiske og dygtige. Vi kom rundt på virksomhedens forskellige afdelinger og mødte andre medarbejdere. Vi hørte om den lige og snoede vej til deres arbejde. Super godt arrangement.
Science Day – Lærer 2
Det bedste var, at eleverne fik mulighed for at møde “virkelige mennesker med virkelige jobs”, og høre om, hvad de laver i deres dagligdag. Eleverne fik også mulighed for at arbejde med opgaver fra den virkelige verden.