Hvordan kan man gøre livsforløbet for plastmaterialet polyurethan mere cirkulært, og dermed sikre tilstrækkelig mængde af det uundværlige materiale uden at påvirke klimaet unødigt? Det skal du og dine gymnasieelever undersøge i dette forløb i samarbejde med Plixxent.
Forløbet skydes i gang med et virtuelt kickoff, hvor en medarbejder fra Plixxent præsenterer materialet polyurethan, hvordan virksomheden arbejder med livsforløbet af denne plastform og herigennem præsentere virksomhedscasen. Herefter arbejder eleverne selvstændigt videre med deres projekter. Midt i forløbet vil det være muligt at sende en mail med spørgsmål til medarbejderen på Plixxent, som kan hjælpe eleverne videre med deres projekter. Forløbet afsluttes med præsentationer, hvor eleverne præsenterer deres problemstillinger og løsninger for hinanden, lærere og medarbejde fra Plixxent, som giver eleverne feedback.
Om samarbejdet
Forløbet er et samarbejde med en virksomhed. Samarbejdet foregår efter en model med syv faser, som alle er fleksible og kan tilpasses individuelle læreplaner og ønsker. Tidsrammen aftaler du sammen med virksomheden og Naturvidenskabernes Hus.
Læs mere: Model for samarbejde