Virksomheders værdier i samarbejdet med skoler

Hvorfor går virksomheder ind i et samarbejde med grundskoler? Hvorfor bliver de eller forlader samarbejdet? Læs mere i denne rapport.

Hvorfor går virksomheder ind i et samarbejde med grundskoler – og hvorfor bliver de i eller forlader samarbejdet? Med andre ord: Hvilke værdier tillægger virksomheder samarbejdet med grundskoler?

Det sætter undersøgelsen Virksomheders værdier i samarbejdet med grundskoler spot på. Igennem interviews i 24 virksomheder og observationer af samarbejdsaktiviteter mellem virksomhedsmedarbejdere, elever og lærere udfolder undersøgelsens virksomhedernes perspektiver på samarbejdet.

Seks værdiordner

Man kunne tro, at virksomheder samarbejder med grundskoler for at styrke rekrutteringen af fremtidig arbejdskraft. Det er også en vægtig grund for virksomhederne til at gå ind i samarbejdet.

Men der er flere andre værdier på spil virksomhederne i samarbejdet og for samarbejdets overlevelse. Undersøgelsens rapport viser seks værdiordners betydning for virksomhederne og for deres forventninger til deres egen og deres samarbejdspartnernes rolle og bidrag i samarbejdet.

  • Arbejdskraft
  • Synlighed
  • Socialt Ansvar
  • Faglighed
  • Inspiration
  • Gæstfrihed

Undersøgelsen er gennemført i et samarbejde mellem Naturvidenskabernes Hus og Copenhagen Business School med støtte fra Innovationsfonden og Poul Due Jensens Fond.

I samarbejde med

Kontakt

Viden

Kontakt

Kontakt