
TORSDAG DEN 5. APRIL - FREDAG DE. 6. APRIL.
NATURVIDENSKABERNES HUS’ MESSESTAND: PLADS 1337
NATURVIDENSKABERNES HUS’ ANIMATIONSVÆRKSTED: PLADS 1239
Hjemmesider med gratis undervisningsmateriale, ekspert-råd til skolevirksomhedssamarbejde og redskaber til brug af animation i din undervisning. Det er bare nogle af de tilbud, Naturvidenskabernes Hus har med til dette års Big Bang-konference.
Vil du inspireres, informeres og forundres? Så skal du møde os på Naturvidenskabernes Hus’ messestand eller animationsværksted, samt høre de inspirerende oplæg, til Big Bang-konferencen den 5.-6. april i Odense Congres Center.
EN STAND MED KONKRETE TILBUD PÅ HYLDERNE
Vi uddeler materialer og gode råd om bl.a. hjemmesider med film, der viser eleverne koblingen mellem deres skolefag og teknologivirksomheder. På messestanden (stand: 1337) kan du også få en guide til, hvordan du på bedste vis starter et skolevirksomhedssamarbejde op, og du kan få inspiration fra dette års Naturfagsmaraton, hvor eleverne arbejder med Grundfos’ pumpeteknologi.
ANIMATION UNDER HUDEN
Har du mod på selv at prøve kræfter med nye undervisningsmetoder? Så læg vejen forbi animationsværkstedet (stand: 1239). Her kan du lave din egen animationsfilm og få gode råd til, hvordan du nemt og gratis integrerer animation i din undervisning.
FÅ INSPIRATION TIL NYTÆNKENDE UNDERVISNING
Engineering i undervisningen, programmering, rummet og IT-didaktik er nogle af hovedemnerne i de oplæg, Naturvidenskabernes Hus står bag. Er du nysgerrig på nytænkende arbejdsformer og didaktiske overvejelser? Så må du ikke gå glip af disse oplæg, der både finder sted den 5. og 6. april.
OVERSIGT OVER NATURVIDENSKABERNES HUS’ OPLÆG:
(lokale og tidspunkt kan du finde i programmet, som du får udlevet til Big Bang-konferencen)
- CanSat – Rummet i undervisningen
- Elevers løsninger på fremtidens udfordringer
- IT-didaktik i makerspaces
- Konkrete øvelser til engineering
- Engineering i indskolingen
- Engineering i din undervisning
- Programmering og geometri i scratch
- Programmering fra første skoledag
- Engineering: Faldskærme og høje bygninger
- Micro:bit i grundskolen
- Engineering i Naturfagsmaraton
- Genopdag teknikken med kraner og karruseller
- Teknologien ind i undervisningen – hvordan?
- Fra idé til prototype
- STEM med progression
- GIS som geografi-værktøj til den fællesfaglige naturfagsprøve
NATURVIDENSKABERNES HUS’ MESSESTAND: PLADS 1337
NATURVIDENSKABERNES HUS’ ANIMATIONSVÆRKSTED: PLADS 1239