Kom til Engineering Day i Naturvidenskabernes Hus. Engineering i undervisningen har flere fordele. Blandt andet forstår eleverne naturfag bedre, når de ‘arbejder med hænderne’, og samtidig er det dokumenteret, at engineering-tilgangen er med til at øge elevernes motivation og interesse for naturfagene. Engineering i undervisningen taler derudover ind i de fire naturfaglige kompetencer.
Aktiviteter
Dagen forløber med undersøgelser, idégenerering og en konstruktionsfase, hvor eleverne skal arbejde praktisk med en udfordring, der er særligt designet til dagen. Eleverne skal lære Fable-robotten at kende og herefter opfinde et spil, som både er socialt, digitalt og fysisk. Vi guider dem både gennem Engineering-design-processen og introøvelserne til Fable-robotten (blokprogrammering).
Forberedelse
I skal arbejde med at forstå den udfordring, som jeres elever skal løse i Naturvidenskabernes Hus. Nærmere information om dette får I senest 14 dage inden jeres besøg.
Efterbehandling
I kan efterfølgende arbejde med Engineering Day-opgaver, som er særligt designede til mellemtrinnet. Find opgaverne på www.engineeringday.dk
Formål
Formålet med dagen er, at eleverne opnår erfaringer med at løse et praktisk problem. Engineering handler nemlig om at finde praktiske løsninger på praktiske problemer.